کری قطری‌ها برای بازی با ایران پرسپولیس بیرانوند را به استیناف کشاند استقلال - ذوب آهن، ۲۷ مهر قطعی شد فعالیت پرسپولیس در فوتبال بانوان تئوری محافظت از ساق‌ها در بی‌آزارترین تیم ملی فوتبال شروع پرقدرت هادی چوپان در مسترالمپیا | خط و نشان گرگ ایرانی برای رقبا + عکس جریمه پدر سون به‌خاطر آزار کودکان فوتبالیست منچستریونایتد به دنبال نسخه تازه صلاح موج نارضایتی از عملکرد مدیران استقلال| چرا سرمربی خارجی معرفی نمی‌شود؟ عملکرد نعمتی در تیم ملی به روایت آمار دردسر‌های هیئت مدیره استقلال برای معرفی مربی جدید مسجدسلیمان صدرنشین لیگ برتر کشتی فرنگی ایران از باقری تا فکری؛ چگونه محبوب زندگی کنیم ۱۲ مدال پیشکسوتان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی حذف تیم دونفره ایران از مسابقات پینگ‌پنگ قهرمانی آسیا انتقاد تند هادی رضایی از باشگاه ذوب‌آهن اصفهان شورا و شهرداری مشهد پای کار است | استاندار جدید و اتمسفر جدید در ورزش خط خورشید تاریخ و ساعت بازی پرتغال و لهستان | دوئل حیثیتی کهنه‌کار‌ها فاجعه انگلیس در ومبلی
سرخط خبرها

تاریخ و ساعت بازی پرتغال و لهستان | دوئل حیثیتی کهنه‌کار‌ها

  • کد خبر: ۲۹۳۷۸۵
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
تاریخ و ساعت بازی پرتغال و لهستان | دوئل حیثیتی کهنه‌کار‌ها
کریستیانو رونالدو و روبرت لواندوفسکی، دو ستاره باتجربه، اما پا به سن گذاشته پرتغال و لهستان در جدال دو تیم فرصتی طلایی در پیش خواهند داشت تا با درخشش خود به انتقاد‌هایی که از عملکردشان در تیم ملی می‌شود پاسخ دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو تیم در گروه اول از سطح نخست لیگ ملت‌های اروپا در حالی شنبه، ۲۱ مهر از ساعت ۲۲:۳۰ باید رودرروی یکدیگر قرار بگیرند که تا به اینجای کار پرتغال هر ۲ دیدار قبلی‌اش برابر کرواسی و اسکاتلند را با برتری پشت سر گذاشته و صدرنشین گروه است. در سوی دیگر میدان، اما لهستان که کارش را با برد برابر اسکاتلند آغاز کرد، در بازی دوم با گل زیبای مودریچ مغلوب کرواسی شد و حالا لواندوفسکی و یارانش که با ۳ امتیاز در رتبه دوم گروه حضور دارند، امیدوارند با توجه به میزبانی، بتوانند شکست قبلی را جبران کرده و با گرفتن هر ۳ امتیاز خانگی این مسابقه، گام بلندی در مسیر صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها بردارند.

فوق ستاره آماده اثبات دوباره خود

فوق ستاره پرتغالی در ۳۹ سالگی هنوز هم مهمترین ستاره حاضر در ترکیب سلسائوی اروپاست و پای ثابت ترکیب این تیم در رقابت‌های مختلف به شمار می‌رود. البته این موضوع برای او بدون تبعات نبوده و مخصوصا در یکی دو سال گذشته مخالفت‌ها با حضور او در تیم ملی پرتغال رو به فزونی گذاشته است. بسیاری معتقدند که تیم ملی این کشور نیاز به تغییر نسل دارد و رونالدو با وجود کارنامه پرافتخاری که دارد، باید از این تیم بازنشسته شود. موضوعی که نه خود رونالدو و نه روبرتو مارتینز، سرمربی پرتغالی‌ها به آن اعتقادی ندارند و این ستاره پا به سن گذاشته همچنان پای ثابت ترکیب این تیم در رقابت‌های مختلف است.

جالب اینجاست که هربار موج انتقاد‌ها از رونالدو زیادتر می‌شود، او ناگهان با عملکرد خوبش در زمین پاسخ منتقدان را می‌دهد. فوق‌ستاره پرتغالی در هر ۲ دیدار گذشته تیمش برابر کرواسی و اسکاتلند گلزنی کرد و حالا در حالی خود را آماده حضور برابر لهستان می‌کند که با عملکردش در ۲ بازی گذشته صدای منتقدانش کمتر به گوش می‌رسد.

نکته جالب درباره فهرست سلسائوی اروپا آنجاست که به غیر از رونالدو، ۲ بازیکن دیگر از لیگ عربستان یعنی ژوائو کانسلو و اوتاویو هم توسط مارتینز برای این بازی فراخوانده شده‌اند. سرمربی پرتغالی‌ها که تیمش با ۶ امتیاز از بازی‌های قبلی صدرنشین گروهش است، حالا اگر بتواند از خانه لهستان هم دست پر خارج شود تقریبا صعودش به مرحله حذفی را قبل از شروع دور برگشت رقابت‌های مرحله گروهی قطعی خواهد کرد.

لوا از نسخه بارسایی‌اش رونمایی می‌کند؟

لهستانی‌ها در وضعیتی آماده میزبانی از پرتغالی می‌شوند که شکست گذشته آنها برابر کرواسی که با تک گل زیبای لوکا مودریچ روی ضربه آزاد هنرمندانه این ستاره کروات به ثبت رسید، حالا وضعیت آنها در گروه را کمی پیچیده کرده است. لهستان در این شرایط به هر ۳ امتیاز دیدار خانگی با پرتغال نیاز دارد و امید اصلی آنها برای رسیدن به این هدف به ساق پا‌های روبرت لواندوفسکی دوخته خواهد شد. مهاجم ۳۶ ساله این تیم که این فصل در عرصه باشگاهی با بارسلونا دوباره به همان بازیکن زهردار و گلزن سابق تبدیل شده و تا به اینجا با ۱۰ گل و اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم، در صدر جدول گلزنان لالیگا حضور دارد، در تیم ملی کشورش نتوانسته این درخشش را تکرار کند و همین موضوع فشار روی او در این مسابقه را بالا برده است.

گرژگوژ لاتو، اسطوره فوتبال لهستان، پس از شکست ۱-۰ لهستان مقابل کرواسی در لیگ ملت‌ها، از لواندوفسکی انتقاد کرد و گفت: «رهبر تیم باید الگو باشد. اگر بازی بد پیش می‌رود، او حتی باید در نقطه‌ای متوقف شود و با کلمات تند سر دوستانش فریاد بزند، اما در عوض لوا کجا بود؟ حتی یک لحظه شک کردم که آیا لواندوفسکی در زمین است یا خیر. نشان دادن انگشت اشاره و دستور دادن به این که باید اینجا یا آنجا بازی کنید، کافی نیست.»

قبلا و در موارد دیگر نیز لاتو از لواندوفسکی انتقاد کرده بود؛ اینکه مناسب ضربات پنالتی نیست یا بیش از حد از دستانش در بازی استفاده می‌کند. ستاره خط حمله لهستانی‌ها حالا درست در شرایطی مشابه رونالدو در تیم رقیب قرار دارد و در این مسابقه باید نشان دهد که در تیم ملی کشورش هم می‌تواند مانند بارسلونا زهردار و گلزن ظاهر شده و نتایج مسابقات را رقم بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->